.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه همسر شهيد رجايي به خاتمي

همسر شهيد رجايي گفت: خاتمي بايد جاذبه و دافعه متعادل، متناسب و به اندازه داشته باشد.

به گزارش فارس، عاتقه صديقي، همسر شهيد رجايي در دومين كنگره سراسري انجمن اسلامي معملان ايران طي سخناني و در خصوص تجليلي كه از وي شده بود با انتقاد شديد از اين تجليل و هديه‌اي كه توسط سيدمحمدخاتمي به او تقديم شد، اظهار داشت: امام خميني (ره) همواره مي‌گفتند ما براي انقلاب چه كرديم و آن طور جوانها شيفته شهادت بودند و سر از پا نمي‌شناختند، چرا امروز اين اتفاق‌ها نمي‌افتد، براي اين است كه محتوا تهي شده و ما فقط به شكل پرداخته‌ايم.

وي ادامه داد: امام به دنبال بالا بردن سطح كمالات انساني بود و طالب رشد انسان‌ها بودند، امام همه را دعوت به خدا مي‌كردند ولي ما امروز مي‌بينيم كه همه دعوت به خود مي‌شوند، هديه دادن به صورت صوري كوچك كردن ديگران و آقايي كردن خود از ديد من است.

صديقي تاكيد كرد: تشويق سطوح پايين را رد نمي‌كنم زيرا هديه را نبايد رد كرد، ولي آدمي را كه نبايد تعريف و تمجيد كرد، زيرا تعريف و تجليل كردن از كسي هم تجليل شونده را خراب مي كند و هم تجليل‌كننده خراب مي‌شود واين جنبه چاپلوسي هم پيدا مي‌كند.

وي تصريح كرد: حداقل تعريف وتجليل اين است كه تجليل‌شونده خوشش بيايد ولي اين انسان را خراب مي‌كند.

صديقي با اشاره به ضرب‌المثلي تاكيد كرد: به قول قديمي‌ها كسي كه از انسان تعريف و تجليل مي‌كند بايد خاك روي صورت او پاشيد.

وي خاطرنشان كرد: برادران به من گفتند كه يك حمايتي از خاتمي در سخنانم داشته باشم و موضع خودم را در رابطه با خاتمي معلوم كنم ولي يكي از گرفتاري‌هاي ما با خاتمي همين ملاحظه‌كاريها است.

همسر شهيد رجايي يادآورشد: اگر ملاحظه‌ي انسان‌ها به موقع نباشد مساله ساز مي‌شود و بر همين حساب است كه در اسلام اگر گذشت و بخشش روي حساب و كتاب، دقيق و مناسب نباشد اثر سو‌ء دارد.

وي ادامه داد: بنده هنوز نسبت به خاتمي ارادت دارم، جاذبه او ازدافعه‌اش بيشتر است همين جاذبه قوي باعث شده وقتي در راس هرم قرار مي‌گيرد موقعيت حساس پيدا كند و همين مسئله ساز مي‌شود به اين معنا كه از عمل خاتمي مي‌توان متوجه موضع وجهت گيري او شد.

صديقي عنوان كرد:‌ خاتمي بايد جاذبه ودافعه خود را در مسائل سياسي، اجتماعي و مسائل گوناگون مشخص كند و ببيند اطرافش را چه كساني گرفته است.ما نمي توانيم بگوييم كه آقاي خاتمي بيا رئيس جمهور شو و اينكه ما مي گوييم انجام بده.

وي در خصوص برخوردهاي احمدي‌نژاد با افراد مختلف تصريح كرد: احمدي‌نژاد وقتي متوجه مي‌شود كه كسي مطابق با سليقه او نيست، و همفكر او نيست به راحتي او را از سمتش عزل مي‌كند و مي‌گويد شما به درد من نمي‌خوريد.

همسر شهيد رجايي در پايان گفت: انتظاري كه ما از خاتمي داريم اين است كه جاذبه و دافعه متعادل، متناسب و به اندازه داشته باشد، فقط ملاحظه خدا را بايد كرد نه بنده‌هاي او را، ملاحظه‌كاري در سطوح بالا مشكل‌آفرين است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.